Biuro w domu

0
Biuro w domu

Zdalna praca to oszczędność nie tylko na czasie, ale i w pieniądzach. Jeśli pracujesz w zawodzie, gdzie taka opcja zatrudnienia jest możliwa - żal byłoby nie skorzystać. Pamiętaj jednak, że niezależnie od tego, czy wykonujesz powierzone ci zadania pod własnym dachem, czy w biurze - masz do wykonania tę samą liczbę zawodowych obowiązków.

Toskania GabinetPod tym względem w domu taryfy ulgowej mieć nie będziesz. Musisz więc wygospodarować miejsce, gdzie będziesz mógł się skupić i oderwać od codziennych domowych spraw.

Zadanie nr 1 - znajdź odpowiednie miejsce

Najlepiej jeśli na nasze biuro przeznaczymy pokój, z którego nikt inny nie korzysta. Dzięki temu miejsce to będzie kojarzone wyłącznie z pracą, gdzie bez problemu możemy przyjmować naszych potencjalnych klientów.

Problem pojawia się wtedy, gdy w mieszkaniu nie ma możliwości zagospodarowania wolnego pomieszczenia. Wówczas, niezależnie w którym miejscu wygospodarujemy kąt do pracy, dobrze, jeśli odgrodzimy go od reszty przestrzeni.

- W takich przypadkach warto zainwestować w ścianki działowe. Są łatwe w montażu i mogą służyć dodatkowo jako regał na dokumenty lub przybory biurowe. Innym sposobem może być postawienie dekoracyjnego parawanu - podpowiada Olga Koźlik, ekspert ds. wyposażenia wnętrz współpracująca z firmą Moll, producentem zestawów biurkowych.

Najgorszym miejscem na domowe biuro jest sypialnia. Widok dokumentów czy komputera tuż przed zaśnięciem lub bezpośrednio po przebudzeniu wywołuje niepotrzebny stres.

Zadanie nr 2 - wybierz odpowiednie meble

Biurowe meble powinny być funkcjonalne i ergonomiczne, czyli dostosowane do naszych potrzeb. Przydadzą się regały na dokumenty i kontenery, służące do przechowywania podręcznych przedmiotów. Najlepsze są te mobilne (na kółkach), które sprawdzą się zwłaszcza w małych pomieszczeniach - zawsze będzie można je gdzieś wsunąć.

Najważniejszym meblem w każdym miejscu pracy jest biurko. To przy nim spędzamy najwięcej czasu, dlatego tak ważne jest, żeby jego budowa nie przyczyniała się do nadwyrężania kręgosłupa. Sprawdzą się modele z systemem regulacji wysokości i kąta nachylenia blatu oraz możliwością montażu różnego typu nadstawek (np. na komputer lub drukarkę). Takie mechanizmy wpływają na poprawę komfortu pracy.

Równie ważny jest dobór krzesła. Najlepiej jeśli będzie ono miało regulowane zarówno oparcie, jak i siedzisko. Taki system zapewni optymalne podparcie odcinka lędźwiowego kręgosłupa i pozwoli uniknąć negatywnych skutków długiego siedzenia w jednej pozycji - bólu pleców, szyi i karku.

Nie zapominajmy o prawidłowym oświetleniu - naturalnym i sztucznym. Lampa biurkowa musi oświetlać całe pole optymalnego widzenia, czyli przestrzeń, którą obejmujemy wzrokiem. Dla praworęcznych zalecane jest ustawienie jej po lewej stronie, dla leworęcznych - po prawej. Wówczas nie zasłonimy swoim ciałem źródła światła. Z kolei okno, które stanowi główne źródło naturalnego światła, nie powinno wychodzić na ruchliwą ulicę - hałas będzie nas tylko rozpraszał.

Zadanie nr 3 - funkcjonalna aranżacja

Pamiętajmy, że dużo łatwiej pracuje się w zadbanym i uporządkowanym pomieszczeniu, gdzie wszystko ma swoje ustalone miejsce. W zasięgu rąk ustawmy zatem najczęściej używane przedmioty - klawiaturę, telefon, przybory do pisania, etc. Dokumenty ułóżmy tematycznie w dużych segregatorach, które będą przechowywane np. na regale. Dzięki temu szybciej odnajdziemy to, co w danym momencie będzie nam potrzebne. Przyda się tablica korkowa, na której przyczepimy potrzebne numery telefonów, plan dnia lub zadania do wykonania. Na koniec zadbajmy o dodatki. Dyplomy, zdjęcia najbliższych czy kwiat w doniczce - wszystkie te elementy oddziałują na nasze samopoczucie. Biuro, w którym czujemy się komfortowo, będzie nam się dobrze kojarzyło i co najważniejsze - pozytywnie wpłynie na naszą motywację do pracy.

Oceń artykuł
4,17 / 6 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Autor: AMA (Dziennik Zachodni. Modne Wnętrza)

Polecamy Ci również

Zobacz także