Działania poprawiające życie

0
Działania poprawiające życie

Szampon w plastiku zebranym z plaż, czyli dlaczego warto wybierać marki troszczące się o naszą planetę

„Jesteś tym, co jesz” – stwierdził Hipokrates z Kos, zwany ojcem medycyny. Dziś także dodajemy: „A także tym, co nosisz, czego używasz i stosujesz”. Współczesnym konsumentom zależy już nie tylko na tym, co jest miłe dla oka, pachnące i ładnie zapakowane, ale też chcą wiedzieć jak najwięcej o samych firmach i wartościach, którym hołdują. Czy marki, które przynosimy lub zamawiamy ze sklepu do domu są przyjazne środowisku? Czy ich właściciele podejmują działania w ważnych sprawach dla społeczeństwa? Przekonajcie się sami. Procter & Gamble, producent takich marek jak Pampers, Gillette, Pantene, Head & Shoulders i Ariel podsumował swoje działania na rzecz ekologii i społeczeństwa w opublikowanym właśnie raporcie odpowiedzialności społecznej.

Pomagają w sytuacjach kryzysowych na całym świecie

Produkty P&G, jednej z największych i najstarszych firm amerykańskich, goszczą od lat w miliardach domów na całym świecie i niemal we wszystkich polskich gospodarstwach domowych. Ale nie tylko towarzyszą mieszkańcom globu w ich codziennych czynnościach, takich jak pielęgnacja niemowląt, higiena jamy ustnej czy poranne golenie. Ludzie, którzy za nią stoją, reagują na sytuacje kryzysowe, dotykające mieszkańców naszej planety. Jak? Na przykład zapewniając dach nad głową osobom dotkniętym przez żywioły. Spółka  zapewniła w ostatnim roku niezbędne zestawy pomocowe dla ludzi dotkniętych 25 klęskami żywiołowymi. Byli to poszkodowani w pożarach lasów czy w wyniku huraganów, które spustoszyły wiele regionów USA, a także powodzi w Indiach czy silnych trzęsień ziemi lub tsunami w Indonezji. Firma udziela też pomocy rzeczowej potrzebującym w Polsce, dostarczając im niezbędne do życia produkty, takie jak pieluszki Pampers, podpaski Always, proszki do prania Ariel i Vizir, pasty do zębów Blend-a-med i wiele innych artykułów gospodarstwa domowego. W 2019 roku P&G przekazała je ponad 80 organizacjom pozarządowym, instytucjom, placówkom oświatowym i opiekuńczo-wychowawczym, a także ośrodkom pomocy społecznej na terenie całej Polski, podnosząc jakość życia tysiącom ich podopiecznych.

Wolontariusze remontują osobiście

Procter & Gamble prowadzi wiele programów pomocowych, służących poprawie warunków życiowych mieszkańców w różnych krajach świata. Jednym z nich jest ten, realizowany we współpracy z organizacją Habitat for Humanity. W tej inicjatywie ważną rolę odgrywają także pracownicy firmy, którzy jako wolontariusze fizycznie angażują się w prowadzone przez organizację programy. Nie mówiąc, oczywiście, o produktach firmy, dzięki którym uczestnicy programu mogą poczuć się choć odrobinę bardziej komfortowo. Dzięki partnerstwu P&G i Habitat for Humanity udało się wybudować lub wyremontować domy dla potrzebujących w ponad 20 krajach na świecie, z czego skorzystało ponad 2500 ludzi. W Polsce, w obecnej, szóstej już edycji programu, 40 pracowników firmy wyremontowało ośrodek dla osób autystycznych i odnowiło dotknięte pożarem mieszkanie samotnej mamy z czworgiem małych dzieci.

Dla zysku, ale też z odpowiedzialności

- Wykorzystujemy siłę naszych marek, by zmieniać świat na lepsze – tłumaczy Marc Pritchard, globalny szef marketingu Procter & Gamble. - Mamy tę wyjątkową możliwość, by wspierać społeczności, w których żyjemy i pracujemy. Czynimy to od lat, wiedząc, że takie podejście sprzyja zarówno poprawie życia na świecie, jak i rozwojowi naszego biznesu. Nasze marki są częścią życia ponad 5 miliardów konsumentów, towarzysząc im w codziennych czynnościach, a w obliczu klęsk żywiołowych czy innych problemów społecznych wnoszą do życia potrzebujących odrobinę normalności i nadziei – zaznacza.

P&G nie tylko przekazuje swoje produkty potrzebującym, ale także prowadzi działania mające na celu zwrócenie uwagi na globalne społeczne problemy. Aby zwiększyć ich świadomość i zainspirować do zmiany, firma przy współpracy z National Geographic i organizacją Global Citizen przygotowała serial dokumentalny „ACTIVATE: Jak zmienić świat”, Jest on skupiony na takich kwestiach, jak zwalczanie skrajnego ubóstwa, usuwanie barier w dostępie do edukacji, rozwiązanie problemu plastikowych odpadów czy też walka z niedoborami wody. Serial został wyemitowany w 173 krajach, w tym także w Polsce. Przy okazji pokazał też rolę, jaką wielkie światowe firmy mogą pełnić w dążeniu do rozwiązaniu tych problemów.

Wszyscy posprzątamy Wisłę, Śniardwy i Bałtyk

W serialu mogliśmy zobaczyć na przykładzie marki Head&Shoulders, jak można sobie poradzić z zaśmiecaniem oceanów tworzywami sztucznymi. Do produkcji opakowania szamponu Head&Shoulders wykorzystywany jest plastik zebrany na plażach przez wolontariuszy organizacji pozarządowych i pracowników P&G, a następnie poddany recyklingowi. Celem tej inicjatywy było zwrócenie uwagi na konieczność segregowania odpadów i wprowadzania rozwiązań z zakresu gospodarki obiegu zamkniętego. Akcja została także przeprowadzona w Polsce. 40 wolontariuszy: uczniowie ze szkół warszawskiego Targówka i aktywiści Fundacji Nasza Ziemia oczyścili brzeg Wisły i zebrali ponad 250 kg plastiku. Aby nadać tym działaniom jeszcze większą skalę, firma połączyła siły z partnerem handlowym, siecią Carrefour i włączyła w działania konsumentów. Kupując produkty P&G, mogli oni przyczynić się do oczyszczenia linii brzegowych polskich rzek, jezior i Bałtyku.

Minipieluszka dla miniobywatela

Przykładem marki prowadzącej działania, której misją jest poprawa jakości życia niemowląt i ich rodziców jest Pampers. Marka ta na całym świecie bezpłatnie przekazuje szpitalom neonatologicznym pieluszki przeznaczone dla wcześniaków, nawet tych o wadzie poniżej 800 gramów. W Polsce pieluszki dla dzieci urodzonych przedwcześnie można spotkać w niemal każdej placówce neonatologicznej. Do dziś firma przekazała ich ponad milion. Nie skupia się jednak tylko na pomocy rzeczowej. P&G i Pampers we współpracy z Fundacją Polsat remontuje w szpitalach oddziały położniczo-neonatologiczne oraz pediatryczne, by małym pacjentom przyjemniej było tam zdrowieć, rodzicom – ich odwiedzać, a personelowi - pracować. W wrześniu otwarty został wyremontowany Oddział Położniczo-Neonatologiczny w Lubartowie.

Oceń artykuł
0,00 / 0 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy
Polecamy Ci również

Zobacz także