"Richard" radzi, jak wybrać wałek malarski

"Richard" radzi, jak wybrać wałek malarski

Czy wiesz od czego zacząć przygotowania do malowania mieszkania? Jak ograniczyć koszty remontu, uniknąć zacieków na ścianie i sprawić by odnawianie przebiegło znacznie szybciej niż zazwyczaj? W odpowiedzi na powyższe pytania pomoże Ci ekspert kanadyjskiej marki "Richard".

Wałek malarski marki RichardPrzygotowując się do malowania domu lub mieszkania koncentrujemy się zazwyczaj na wyborze farby i kolorystyki wnętrza. Bardzo często bagatelizujemy temat odpowiednich narzędzi malarskich, w tym wałków. Naszymi decyzjami często rządzi przypadek i dopiero w trakcie pracy zdajemy sobie sprawę z popełnionych błędów. Od wyboru odpowiedniego wałka malarskiego bardzo wiele zależy. Właściwie dopasowany sprzęt malarski przyniesie korzyści zarówno estetyczne, jak i finansowe. Unikniemy na ścianach brzydkich smug, powierzchnia będzie dokładnie odnowiona, a na dodatek zużyjemy mniej farby. Aby nasze decyzje zakupowe były przemyślane warto poznać kilka kluczowych zasad dotyczących wałków malarskich, w czym pomoże Christian Michaud, ekspert z kanadyjskiej firmy Richard produkującej wysokiej jakości sprzęt malarski.

Na rynku dostępny jest bardzo szeroki wybór wałków malarskich wykonanych z różnych materiałów, w tym welurowe, sznurkowe, futrzane czy gąbkowe. Przeważają wałki z włókien syntetycznych, które poza bardzo dobrymi właściwościami aplikacyjnymi są łatwe do utrzymania w czystości.

Dużą popularnością wśród klientów cieszą się wałki wykonane z mikrofibry (np. Ultra Touch marki Richard), które szczególnie dobrze sprawdzą się podczas malowania wodorozcieńczalnymi farbami akrylowymi. Bardzo wygodne rozwiązanie stanowi wyjątkowo trwały wałek wykonany ze specjalnych włókien poliakrylowych Dralon(R) przeznaczony do malowania zarówno farbami wodorozcieńczalnymi, jak i rozpuszczalnikowymi (np. alkilowymi).

Wałek malarski marki RichardPrzy wyborze wałka malarskiego jednym z kluczowych elementów jest długość włosia. Jeżeli zamierzamy malować gładkie powierzchnie np. gładzie gipsowe lub parkiet powinniśmy zdecydować się na krótkie włosie o długości ok. 6-10 mm. Przy odnawianiu szorstkich tynków tradycyjnych lub tapet strukturalnych wskazane jest skorzystanie z wałków z włosiem od 13 do 15 mm. Natomiast malowanie powierzchni chropowatych np. ścian ceglanych wymaga zastosowania wałków z długim włosiem 19-30 milimetrowym.

Poza długością włosia bardzo istotna jest również szerokość wałka. Im jest on szerszy tym prace malarskie przebiegają szybciej i wygodniej. Zdaniem Christiana Michauda, eksperta marki Richard, optymalna szerokość wałka to 24 cm (np. wałek Pro Serie marki Richard). Przy malowaniu powierzchni trudnodostępnych (glifów okiennych, parapetów itp.) niezbędne są jednak wałki zdecydowanie węższe (np. o szerokości 75 mm). Dlatego kompletując narzędzia potrzebne do remontu kupmy od razu wałki o różnej szerokości.

Jeżeli w domu planujemy zastosować więcej niż jeden kolor warto zaopatrzyć się w minimum 2 wałki szerokie i 2 wąskie, z których przynajmniej jeden przypisany będzie do farby białej. Nawet bardzo dokładne umycie wałka po farbie w nasyconym odcieniu nie da nam całkowitej gwarancji, że farba biała nie ulegnie minimalnemu odbarwieniu. Z punktu widzenia komfortu prac malarskich bardzo ważny jest wybór ergonomicznej rączki do wałka.

Wałek malarski marki RichardNa uwagę zasługują rączki Ergo-Grip i Premier marki Richard, które mają bardzo wygodną rękojeść. Ergonomiczny kształt uchwytu zapewnia idealne przyleganie narzędzia do dłoni, a dzięki temu dłoń wolniej męczy się podczas malowania.

O firmie: Richard to renomowany, kanadyjski producent narzędzi ręcznych służących do malowania, tapetowania oraz przygotowywania podłoża. Firma posiada w ofercie ponad 1 200 produktów, w tym bardzo szeroki wybór najwyższej jakości pędzli, wałków, przedłużaczy, szpachelek, skrobaków itp. Firma Richard oferuje narzędzia ręczne od ponad 120 lat. Bogata historia marki pozwala na umiejętne łączenie doświadczenia i tradycji z innowacyjnymi rozwiązaniami. Rocznie na całym świecie sprzedaje się ok. 12 milionów produktów sygnowanych logotypem Richard. Znakiem rozpoznawczym kanadyjskiej firmy jest charakterystyczna żółto-zielona kolorystyka oraz nowatorskie pomysły, które usprawniają wykonywanie prac remontowych.

Wyłącznym dystrybutorem produktów marki Richard, jest firma B.M. Polska. Produkty tej marki dostępne są w salonach firmowych oraz wybranych punktach dystrybucyjnych na terenie całego kraju.

Oceń artykuł
3,13 / 8 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Opracowanie: Katarzyna Korzeniecka

Źródło: Richard, B.M. Polska

Polecamy Ci również

Zobacz także