Wymarzony dom Polaków

Wymarzony dom Polaków

Coraz częściej zadajemy sobie pytanie – co będzie lepszą inwestycją: mieszkanie czy dom? Jak wykazały badania przeprowadzone przez Westwing Home & Living, dla większości Polaków wymarzone „cztery kąty” to dom jednorodzinny. Tę odpowiedź wybrało 60% ankietowanych. Natomiast 35% wybiera mieszkanie w lofcie, apartamentowcu lub kamienicy.

aranżacja wnętrza

 

W wielu kulturach dom ma symboliczne znaczenie – to nie tylko miejsce do mieszkania, ale też symbol niezależności, bezpieczeństwa i swobody. Jego posiadanie nabiera więc szczególnego znaczenia.
 Rosnący poziom życia, coraz wyższe wynagrodzenia pozwalają nam na spełnianie marzeń o własnym miejscu na ziemi. Kupując dom, angażujemy się w aranżację przestrzeni wewnątrz jak i wokół niego, pielęgnujemy ją i grodzimy – budujemy twierdzę, która zapewnia nam swobodę i bezpieczeństwo –
mówi Marta Suchodolska Dyrektor ds. Stylu Westwing Polska.

Marta Suchodolska Dyrektor ds. Stylu Westwing Polska

Dom to jednak odpowiedni wybór dla tych, którzy odczuwają potrzebą aranżowania przestrzeni wokół siebie, czy urządzania ogrodu. Jednak nie wszystkim to odpowiada. Ich wybór pada zatem na mieszkanie – tę opcję wybrało 35% ankietowanych. Jak zauważa Marta Suchodolska
 Mieszkanie zaś daje poczucie anonimowości i większego bezpieczeństwa wśród sąsiadów. Jeśli jednak myślimy o zakupie mieszkania, wybieramy odpowiednią powierzchnię.

Przeczytaj: O plusach i minusach mieszkania w domu poza miastem

W badaniu Westwing okazało się, że preferowaną wielkością mieszkania jest najczęściej powierzchnia od 100 do 150 metrów kwadratowych. Rzadziej decydujemy się na 80–100 metrów kwadratowych, bądź ciut większe (150–200 mkw.). Ankietowani najrzadziej wskazywali  metraż 60–80 metrów kwadratowych, choć niestety z przyczyn ekonomicznych to najczęściej kupowane przez Polaków mieszkania.

Urządzając wnętrza staramy się tak zaaranżować przestrzeń, by czuć się w niej wygodnie i dać upust swoich gustom.
 Urządzanie domu czy mieszkania to w dzisiejszych czasach sama przyjemność. Oferty firm zajmujących się wyposażeniem wnętrz są bardzo zróżnicowane. Dostęp do znanych i pożądanych marek jest bardzo szeroki i daje nieskończone możliwości aranżacji – mówi Marta Suchodolska z Westwing Polska.

wystrój wnętrza

 Wnętrze naszego domu, coraz częściej ma  odzwierciedlać naszą osobowość. Aż 96% naszych ankietowanych zadeklarowało, że urządzenie domu lub mieszkania, sprawia im przyjemność. Uczymy się stylu, trendów i rozpoznajemy nazwiska i prace projektantów światowej klasy – dodaje.

Mimo że wyniki sondażowe Westwing pokazują, że połowa Polaków (46%) często kupuje wyposażenie pod wpływem impulsu, nie zdarza się jednak, że nabędą przedmiot niepasujący do wystroju. Śmiałe decyzje zakupowe to wypadkowa zdobywanej wiedzy i poczucia estetyki Polaków, którzy coraz bardziej otwierają się na różnorodność i design.

Bardzo chętnie, bo aż 79% ankietowanych zadeklarowało, że drobne produkty wyposażenia wnętrz i dekoracje kupują na prezent dla rodziny i przyjaciół.
  Elementy dekoracyjne zawsze będą doskonałym prezentem, pod warunkiem, że znamy gust obdarowywanego: świece zapachowe, filiżanki, komplet pościeli, ozdobne poduszki, czy komplet kieliszków do wina są trafionym prezentem, który sprawi przyjemność bliskim - podpowiada Marta Suchodolska

Oceń artykuł
5,00 / 4 głosów
Co sądzisz na ten temat
Zaloguj się i skomentuj pierwszy

Źródło: Materiał Partnera Zewnętrznego

Polecamy Ci również

Zobacz także